Ősvallásunk papjai, a táltosok, mindenben megfeleltek a
jézusi elhívásnak: „Gyógyítsatok betegeket, támasszatok föl halottakat,
tisztítsatok meg leprásokat, űzzetek ki ördögöket. Ingyen kaptátok, ingyen is
adjátok!” (Mt. 10./7-9.) Ők nemcsak mindenben megfeleltek Urunk parancsainak,
de eleget is tettek nekik. Csak egy zsidókeresztény papot, pópát vagy lelkészt
mutasson nekem manapság valaki, aki minden részletében komolyan vette e
küldetést. Az illetőnek rendkívül nehéz dolga lesz. Csak nagyon kivételes esetben
találkozunk egyházi emberek személyében olyanokkal, akik képesek e feladatok
elvégzésére és végre is hajtják ezeket. Őket nevezzük szentnek. E tételt tovább
vezetve pedig kijelenthetjük, hogy minden hiteles magyar táltos egyben
szentéletű ember is.
A gyógyító erejű szent helyekhez régen gyakorta, és még ma is elvétve, szorosan hozzátartozott a gyógyító ember, azaz a táltospap is, aki a rábízott embernyáj egészségének helyreállításáért is felelt az Istentől reátestált erő és bölcsesség adományával.
A gyógyító erejű szent helyekhez régen gyakorta, és még ma is elvétve, szorosan hozzátartozott a gyógyító ember, azaz a táltospap is, aki a rábízott embernyáj egészségének helyreállításáért is felelt az Istentől reátestált erő és bölcsesség adományával.
Ide kívánkozik e téma nagy ismerőjétől,
Molnár V. Józseftől egy fontos idézet, mely egy előadásából származik. Ha
itt-ott túl egyszerűnek találnánk fogalmazásmódját, ne feledjük, hogy a leírt
szöveg esetében mindenkinek van ideje mondandója pontos és szabatos, stilárisan
fennkölt megszerkesztésére. Ha valaki papír nélkül előad, mint az ő esetében,
akkor nyilvánvaló, hogy e kritériumoknak nem tud mindenben megfelelni, mégha
virtuóz előadó is, mint ő. Az élő szóval előadott mondandót, ha szó szerint lejegyzi
valaki, amit leírt, híjával van az előadó személyes kisugárzásának. Ezáltal is
veszíthet az ily módon leírt szöveg hatásából. Molnár V. esetében azonban ez a
fent ecsetelt jelenség csak elvétve fordul elő. A továbbiakban még
sokszor fordulunk hozzá és magvas megfogalmazásaihoz segítségért.
Most pontokba szedve és a lényegre
összpontosítva körbejárjuk a szkíta-magyar kereszténység papjának, a táltosnak
alakját.
Molnár V. József: „A Teremtő
folyamatosan elhív papi szolgálatra embereket. Ők nagyon ritkán tartoznak az
egyházhoz mint intézményhez. ... A magyarság a szkíta gyökerek óta keresztény,
a Teremtő közénk születése előtt is keresztény volt, akármilyen furcsán hangzik
is ez. Az a viselkedés, az a fajta magatartás, amit a szkítafajú népek, nem
földreszállt angyalként (!), itt a földön valósítottak, az ószövetsége annak,
amit Jézus hozott nekünk. Nem az az ószövetsége a jézusi tanításnak, ami a
zsidóságból való. Annak semmi köze Jézus tanításához! Ne keressünk hát
semmiféle ’pogánykodást’ táltosainknál, ami nem jellemzi őket! ... Ezek a
táltosok kivétel nélkül mind keresztények. Nem a judeokrisztiánizmus rabjai,
hanem keresztények. Ezt hangsúlyozom. A kettő között lényegi különbség van. A
judeokrisztiánizmusban elsősorban a judeo hangsúlyos, és az európai népek,
amelyek kereszténynek tartják magukat, judeokereszténynek, azok a mózesi
törvény szerint élnek és viselkednek a világban. Ezeket a táltosokat, akik
valóban keresztények, üldözték a római egyház papjai. Ez két különböző dolog. Ettől
még ők, a táltosok a keresztények! ”
Ha valaki olvasta Wass Alberttől, a nagy
erdélyi írófejedelemtől a „Hagyaték” című dokumentumértékű beszámolót, az ez
alapján pontosan tudja, hogy Molnár V. e fejtegetésében nincsen se túlzás, se
hamis állítás.
Ha tehát ősvallásunk táltospapjairól
beszélünk, hogy megközelíthessük miben- és kibenlétük lényegét, két
különbségtételt kell tennünk.
Előszöris az ő papi hivatásukat
kategórikusan el kell választanunk a hatalmi hierarchiára épülő és ennélfogva
korrupt, politikai istenképpel rendelkező zsidókeresztény egyházak papságának
félreértelmezett tevékenységi körétől. A judeokeresztény egyház csak nevében
keresztény, reálhétköznapi működésében nem az. Jézus a zsidókkal összefüggésben
idézi Izaiás prófétát, mely a zsidó gyökerű egyházak magatartására is világos
fényt vet: „Ez a nép ajkával tisztel engem, de szíve távol marad tőlem. Hamisan
tisztelnek engem, tanításuk csak emberi parancs.” „Ők nagyon ritkán tartoznak
az egyházhoz mint intézményhez.” – mondja a táltosokról a szintén táltosi
adottságokkal rendelkező Molnár V. József, mint ahogy fentebb olvashattuk már.
A második különbségtétel, melynek
elmulasztása nélkül csorbát szenvedne a táltosról kialakítandó pontos kép, a
táltos és a sámán fogalmának tisztázása és éles szétválasztása.
Az ún. természeti népek, mint Szibéria
tajga- és tundralakó néptöredékei, az észak-amerikai préri vagy a dél-amerikai
esőerdők őslakos indiánjai, de a fekete-afrikai néger törzsek körében is,
világszerte élnek különleges képességekkel rendelkező, gyógyító és/vagy
jóstehetségű emberek. Ezeket nevezi a szakirodalom sámánoknak. A magyarságnak
is megvoltak és megvannak a maga „sámánjai”, ezeket azonban inkább javas vagy
javós embernek, asszonynak hívnám, akik ráolvasással, imával és gyógyfüvekkel
gyógyítanak. Akad köztük jósképességű is, de mindenképpen tudákos, a szó jobbik
értelmében kuruzsló emberek.
A sámán – mondjuk ki nyíltan – mélyen a
magyar táltos alatt áll a ranglétrán. A sámán foglalkozásként űzi a gyógyítást
és a jóslást, minden esetben ellenszolgáltatás fejében teszi ezt. A táltos a
jézusi küldetés szellemében segít bajba jutott, beteg embertársain fizetség
nélkül: „ingyen kaptátok, ingyen is adjátok”. Ha a megsegített természetbeni
juttatásban részesíti őt, tehát ha élelmiszert ad neki, azt köszönettel
elfogadja ugyan, de nem teszi a segítségnyújtás feltételévé.
A sámán, hogy kapcsolatba léphessen
nálánál hatalmasabb, anyagvilág feletti erőkkel, lényekkel, melyek gyakran
válogatatlanul jönnek mind az angyali, mind a démoni világból, arra kényszerül,
hogy saját elhatározásából, saját kezdeményezéséből különböző
kábítószertartalmú magok, gombák, italok és fülsiketítő, zajszerű, vad zene
hatására révüljön, egyfajta extatikus transzállapotba kerüljön. Ilyenkor
előfordult már, hogy lelke más, testenkívüli szférákba távozott, és gyakran meg
kellett küzdjön a hozzá segítségért forduló beteg embertársát fogva tartó
hatalmakkal. Ez az utóbbi küzdelem-motívum, ha más-más szinten is érvényesül,
rokon a sámán és a táltos között. A sámán lelke sokszor állatkülsőt, a totemős
testi jegyeit ölti magára a küzdelem alatt.
(Kép következik)
Észak-amerikai indián sámán révülés közben (balra) és
szibériai kollégája (jobbra).
A magyar táltos esetében a kezdeményezés
mindig a Teremtő Istentől indul. Miután nyilvánvalóvá vált, hogy a táltos
valóban ki van választva Isten által, az isteni megbízást úgy kapja meg, hogy
az Isten, képi nyelven szólva, a tenyerére emeli. Ahogyan Molnár. V. fogalmaz:
„A táltos égbe emelkedése szent időben és szent helyen történik.” És ami nagyon
fontos: „A táltos a Jóistennel nem úgy bánik, mintha a kutyája lenne. Nem
mondja neki, hogy: ’Lábhoz!’. A táltosnak soha nem jön le semmi. A táltos égbe
emelkedik Isten tenyerére akkor, ha feladatot kap.”
Hogy hiteles, valódi táltosról sem az
interneten, sem egyebütt nem talál az ember authentikus fotót, akik pedig ma is
jelen vannak hazánkban, egy pillanatra sem vesztve szem elől nemzet- és
országvédő küldetésüket, annak nyomós oka van. Egyikük sem kérkedik vásári
ripők módjára képességeivel, bölcsességével. A táltos viselkedését tekintve a
remete lelki párja. Beszélnek táltos rejtezésről (hajj, rege rejtöm, hajj, rege
rejtöm), melyet a táltos földi síkon Erdély babonás susogású fenyveseiben,
kénköves kigőzölgésű mocsarak rejtekén megbújó kunyhókban, a hegyvidékek
menedéket nyújtó, langyos levegőjű barlangjainak félhomályán, mély medrű, sötét
tükrű tavak, folyók partjának csöndáztatta ártereiben félrevonultságban valósít
meg a társadalom sürgés-forgásától távolmaradva a szent ember. A rejtezésnek
azonban van egy másik formája, és ez a fontosabb: amikor előre nem tudott módon
az Isten őt nem a táltos saját kezdeményezésére (!) időről-időre tenyerére emeli,
hogy újabb megbízással és megújult erővel ajándékozza meg kiválasztottját.
Ilyenkor „léte fölé emelkedik. Kiemeli őt a Teremtő a téridőből, mert fontos
közlése van számára.” – mint lejjebb hosszabb szövegbe ágyazottan majd ismét
olvashatjuk.
A sámán sokszor transzállapotban képes
fölemelkedni a földről. Ez történhet akár démonok segítségével is – mivel a
sámánok világlátása animista, vallása természetvallás, a személyes Teremtő
Istenig nem ér el sem a tudásuk, sem a tudatszintjük, és a jó és gonosz lelkek
megkülönböztetésének szentléleki adományába sincsenek beavatva. A magyar
táltost azonban, mint mondottuk, mindig a Teremtő emeli a mennyei szférába.
Az ilyen égbeemelkedésnek, bárhol
történjék is a világon, szinte azonosak a mozzanatai, az élménybeszámolók
leírásai alapján. A legrégibb írásban fennmaradt ilyen égbeemelkedés (nem
égbeszállás!) leírása a sumér „Etana égbeemelkedése” című mítosz. Ez
megtalálható Dr. Zakar András: A sumér hitvilág és a Biblia című könyvének
51-61. oldalain.
Molnár V. József: „A világ minden táján,
ha valakit Isten a tenyerére emel, ezt hasonlóképpen teszi, s ha ezt az ember
tudja, akkor tudja, hogy szélhámossal van-e dolga, vagy valóban olyannal, aki
égbe emelkedett. ... Léte fölé emelkedik (nem repül!). Kiemeli őt a Teremtő Úr
a téridőből, mert fontos közlése van számára. Az emelkedésnél – nagyon, nagyon
fontos dolog – rögtön nem jut a Teremtő Isten színe elé. Megütközik valamibe.
Amikor az ember léte fölé emelkedik, akkor egy burokból kikerül. Ez a téridőnek
a burka, és egy fényös, fényös villanás kíséri, mely után ő nem találkozik a
’kaporszakállú’ Istennel. Ezt ne várjuk, mert ha találkozik vele, akkor gond
van.”
A két különbségtétellel járó elválasztó
vonalak meghúzása után két fogalmat, a táltos és a mágus mibenlétét,
azonosságát - ha nem is mindenben - kell hangsúlyoznunk, aláhúznunk.
Egy rendkívül fontos idézet Dion
Chrysostomostól: „A mágusok olyan emberek, akik legméltóbbak az igazsághoz, az
Istennel való érintkezésre képesek, és az istenség lényének szolgálatához
értenek, míg a nép, nem tudván a név jelentését, a varázslókat nevezi így.”
A Bécsi Kódex, vagy más néven
Révai-kódex, egyik becses magyar nyelvemlékünk a XV. század elejéről, mely nem
más, mint a Szent Hieronymus-féle latinnyelvű Vulgata korabeli magyar nyelvre
történt fordítása. Fordítói két, a huszitizmus tanaitól megérintett ferences
szerzetes, Pécsi Tamás és Újlaky Bálint lehettek a kutatás mai állása szerint,
ezért Huszita Bibliaként is emlegetik a Müncheni és az Apor kódexszel együtt,
melyek ugyancsak tartalmaznak hasonló szellemiségű magyar Bilblia-fordításokat.
A Bécsi Kódex író-fordítója Dániel
könyvének fordításában a híres királyi álomfejtés jelenetében a mágus szót
következetesen TÁLTOS-ként fordítja a legnagyobb magátólértetődöttséggel: „ ...
parancsola kedég királ, hog egybe hivattatnának az oltáron nézőc, a táltosoc,
hogy királnac megjelentetnéc ő álmait. ... A titkot, mellet királ kérd, a
bölcsec, táltosoc, oltáron nézőc ... nem jelenthetic.”
A korábbi fejezetekből ismerjük már, hogy
az ősidők, a kőkorok mélyén létező Kárpát-medence a ragozó nyelveket beszélő,
szkíta vagy proto-szkítafajú, írás- és kultúrateremtő, európai ősnép, vagyis
eleink lakóhelye volt, ahonnan az Isteni Őskinyilatkoztatás Tudását magukkal
víve felemelték a többi – főleg eurázsiai-északafrikai - népcsoportot „a
földlakók makogó és torzonborz” (Padányi) világából. Itt közbeszúrnék egy rövid
idézetet Biblios Philótól, aki Egyiptommal és Phöníciával kapcsolatban említ
írásaiban egy Tautos (tátos!) nevű kultúrhéroszt, (minden bizonnyal az
egyiptomiasan Thotnak ejtett, a helyiek által istenként tisztelt táltosról van
szó), „aki minden tudomány és művészet ősatyjának és az emberiség ősatyjának
tartatott, s ez által mintegy közvetítve az istenek és halandók közt állott.
Neki tulajdonítá a két nép nagyságát s gyarapodását, minden találmányát s
előmenetelét”. (Ipolyi: Magy. Myth.; 447-448. o.) Mint neve is mutatja, a
Kárpát-medencéből kirajzó tá(l)tos-mágusok egyikéről van szó.
Nem minden magyar mágus volt táltos, mert
a mágusokat hosszú novíciátus (próbaidő) után művi úton vetették alá beavatási
szertartásnak, akárcsak a keresztény köntösbe öltöztetett mágusrend, a
középkori magyar pálosok esetében. A táltos mágus is egyben, mégpedig a
legeslegmagasabb beavatási fokozatot elnyert mágus, akit maga az Élő Isten avat
adeptussá. Alexandriai Szent Kelemen, aki maga is az egyiptomi rítus szerint
beavatott mágus volt keresztény hitre térése előtt, így ír a beavatás
lényegéről: „Itt vége van minden tanításnak. Az ember LÁTJA a természetet és
összes dolgait.” Remek, elmélkedésre indító gondolat!
A középkori latinnyelvű táltos
inkvizíciós jegyzőkönyvek (pl. Kassai Kódex; Fehér Mátyás Jenő) tanúsága
szerint leggyakrabban a szintén magyar eredető magus, és ritkábban a magyar
táltos megjelölést használják a vádlott foglalkozását megnevezendő.
A magyarság, mint neve is mutatja, mindig
is a táltos-mágusok, a MAG-TUDÁS népe volt. A méd (mat-madai) mágusok ugyanúgy,
akárcsak a csillagvezérelte, Jézusnak születésekor a galileai Beth-Lahmiban
(Beth-lehem) hódoló turáni pártus mágusok, ebből az Istentől reánktestált
őskinyilatkozásból és hagyományból merítették tudásukat és erejüket.
Nem árt tudni, hogy az átkozódó és
szitkozódó zsidó rabbinikus hagyomány (Talmud, Sulhan aruch, Toledót Yeschu
stb.) Jézust sokhelyütt „pártus mágus”-nak, majd pedig „Nimrud fiának”, a
bábeli toronyépítő, a magyarság ősatyja, a mágikus művészetek szerzője fiának,
sőt, „Rabbi ben Panther”-nek nevezi, ami annyit tesz, mint „Párducfia Mester”.
Ez egyben utalás párducos Nimródra, és ne feledjük el, hogy Árpád apánknak is
állandó epitheton ornansa, sokrétű jelentésű eposzi díszítőjelzője a „párducos”
(párduckacagányos, a párducos Nimród és Gilgames leszármazotta stb.) jelző:
párducos Árpád. Nimród a sumér ékiratokban NIB-UR-ként jelenik meg, ami annyit
jelent: PÁRDUC-HŐS. NIB = PÁRDUC, UR = HŐS, URASÁG, BÁTOR. A csángó és a
székely néphagyomány Jézust Égi Táltosnak vagy Főtáltosnak nevezi. „Tessék Máté
evangéliumát elolvasni! A táltosi gyógyításnak szinte minden módszere Máténál
és Lukácsnál megtalálható.” (Molnár V.József) Népünk Bibliától független
hagyománya őrizte meg Nimród apánkról azt az információt, hogy ő a bábeli
torony építője. Erről nincs említés a zsidó iratokban. Ezt nagyon fontos
tudnunk!
c/3.
Most néhány axiómaértékű kijelentést kell
tennünk a táltosi jelenség leírásában:
1.) „Táltosnak születni kell,
kiképeztetés által senki táltos nem lehet.” (Ipolyi Arnold: Magyar Mythologia;
449. o.)
„A táltos a környezetéből soha semmit nem
tanul. A táltos a tudását közvetlenül Istentől kapja.” (Molnár V. József)
„A táltost kiiktatni nem lehet. A táltost
kiiktatni soha nem is lehet majd, tehát a táltos az egy időtlen minőség. Mert
nem iskolához, nem tételes valláshoz kötődik az ő személye. A táltosságra
születni kell.” A táltos „tudományt” „iskolában, intézményi keretek között
megtanulni nem lehet.” (Szántai Lajos)
Részlet Bartha Andrásné táltosnő peréből:
„ - Kitől tanulta az orvoslást, mikor és
hol? Könnyen-é?
- Az orvoslást bátyámtól, Balási
Páltól, aki maga is táltos. Ersók leányom is úgy született, két foggal az ínye
között.
- Tanított-e másokat reá, kiket és mi
módon?
- A táltosságra nem tanítottam senkit,
(ez lehetetlen), mert azt az Isten az anyja méhiben úgy formálja.
- Micsoda erejek s tisztek van a
táltosoknak?
- Viaskodnak az égben a birodalomért.
- Gyalog ment-e oda, vagy másképp.
- Az Isten vitt a maga szárnyai alatt, és
szárnyakat ad, mint a madárnak.”
A sumér Etana királyfi is egy „sas” hátán
emelkedett a téridőn kívülre.
Eddig a vallatási jegyzőkönyv.
Szerencse, hogy a varázslással megvádolt
táltos saját szájából, tehát első kézből hallhatunk egy olyan rövid és tömör
összefoglalást a táltosi minőségről, mely pregnánsan összegezi mindazt az
ismeretanyagot, mely magyar földön ősvallásunk bölcs és Isten által beavatott papjairól
régóta közszájon forog.
Foglalkozzunk először az első általam
kiemelt szövegszakasszal: „ ... mert azt az Isten az anyja méhiben úgy
formálja.” A jövendő táltos tehát már megfoganása, zigótává válása előtt a
Legfelsőbb Lény által eleve ki lett jelölve e magasztos táltosi szerepre.
Ennélfogva fentről hozza magával, magában hordozza a földön elvégzendő
feladatához szükséges erőt és tudást, mindazt a többletet, melyre őt maga az
Isten tanította és beavatta. Ez a magyarázata annak, hogy iskolában,
intézményes keretek között senkiből nem válik táltos. Mint tudjuk, erre
születni kell. Tehát nem lehet más, csak szélhámos az a személy, aki
táltosiskolának csinál reklámot.
A második kiemelés a táltosnő
vallomásából: „Viaskodnak az égben a birodalomért.” Egy biztos, hogy nem a
Mennyei Birodalomról van itt szó. A menny angyali légiói Szent Mihály arkangyal
vezetése alatt jó kezekben vannak, emberi segítségre nem szorulnak. A magyar
táltosok a magyar földért, a magyar birodalmért viaskodnak az égben. A
táltosság, akár a pilisi energiaközpont működtetése, ahogyan Szántai Lajos
fogalmaz, szintén etnikumspecifikus. Tevékenységük kizárólag a magyar föld és a
rajta élők védelmére a transzcendentális dimenziókban, a földi téreken pedig a
beteg lakosság gyógyítására, tanítására a helyes istenismeretről irányul. A
táltos nem istenhívő, hanem istentudó ember. A pálos rend is hasonló
feladatokat látott el, hiszen az a mondás járta már a középkorban: Ha van pálos
rend, akkor van Magyarország is. Ha nincs pálos rend, nincs Magyarország.
2.) A második kijelentés is a
táltos születésével van összefüggésben.
Ha táltos születik, ezt mindig feltűnő,
természetellenes testi jegyek kísérik. Leginkább csonttöbblet jelzi, hogy nem
akárkivel van dolgunk: 6 ujj kézen vagy lábon, foggal való születés vagy pl.
eggyel több csigolya, de ritkább esetben előfordult már ujjhiány is. Egyre
azonban oda kell figyelnünk, hogy e rendkívüli születési jegyek még
korántsem jelentik azt, hogy minden egyes esetben, melyben fellépnek, később
táltos lesz az újszülöttből. Akiből azonban valóban táltos lett, szinte kivétel
nélkül rendelkezett e rendkívüli testi „rendellenességekkel”.
(Kép következik)
Egy példa a hat ujjal való
születésre
Nemzetünk táltosi úton megszentelt,
beavatott nemzet. Ez a minőség alapvetően különbözik mindenféle
kiválasztottságtól. Több annál! A hétköznapok alpári emberi megnyilatkozásai
ellenére is. A csőcselék meglétéért, a lealjasodott chiméra-lét elkeserítő
tüneteiért nem minden esetben az adott lezüllesztett nép a felelős. Hazánkban a
Habsburg-megszállás eleje óta tervszerű és szándékos nemzetpusztítás folyik
mindmáig mind a nemzet materiális vagyonában, mind szellemi kincseink
pusztításában, különösen történelmünk minden mértéket meghaladó
meghamisításának terén.
A minden történelmi korszakban köztünk
élő, rejtőzködő táltosaink teremtésközeli erőket, az őskinyilatkoztatás és a
szemtől-szembeni istenlátás valóságát tartják ébren országunkban, azt az
időtlen, eredendő szellemiséget, mely még legnagyobb szorongattatásaink idején
is megvéd bennünket – nem a szenvedésektől (!) -, hanem a végső pusztulástól.
Nincsen olyan időszaka történelmünknek, amikor táltos nélkül maradtunk volna.
Azaz nem volt még oly idő, hogy teljesen magára hagyott volna bennünket a
Teremtő s áldott Boldogasszony.
Nekünk, magyaroknak táltos festőművészt
is ajándékozott a Teremtő. Őt Csontváry Kosztka Tivadarnak hívják. Őt az égi
elhívás már meglett férfi korában, okleveles gyógyszerészként éri. Erről a
következőképpen fogalmaz önéletrajzában: „Hajnalban nap-nap után a lángoló
Kárpátokat figyelem s egy délután csendesen bubiskoló tinós szekeren megakadt a
szemem. Egy kifejezhetetlen mozdulat kezembe adja a rajzónt s egy vénypapírra
kezdem rajzolni a motívumot. A principálisom nesztelenül hátul sompolyog,
a rajz elkészültével a vállamra ütött: ’Mit csinál: hisz maga festőnek
született.’ Meglepődve álltunk, egymásra néztünk s csak ekkor tudtam és
eszméltem, amikor magam is az eredményt láttam, hogy valami különös eset
történt, amely kifejezhetetlen boldog érzésben nyilvánult meg. ... Ahogy a
rajzban gyönyörködöm, egy háromszögletű kis fekete magot (a cédrusfának van
háromszögletű magja!; LP) pillantok meg balkezemben, mely figyelmemet
lekötötte. E lekötöttségben fejem fölött hátulról hallom: ’Te leszel a világ
legnagyobb napút (plein air; LP) festője, nagyobb
Raffaelnél.’”(Csontváry-emlékkönyv; Csontváry kiadatlan önéletrajza; 73. o.)
Megszívlelendő, hogy Csontváry mi módon
értekezik a táltos (az ő szótárában „zseni”-nek neveztetik) születéséről és
kibenlétéről. Minden szava egy-egy gyöngyszem: „Zseni lehet, aki soron
van, akit a sors keze kiválasztott, akinek ősei akaraterővel,
lelkiműveltséggel, a művészi tehetséggel voltak felruházva, aki telivérrel –
szerelemmel – jött a világra, aki szerelmes volt a dajkájába, aki szerelmes
volt a napba, szerelmes volt az üstökös csillagba; a ki a szabadba kívánkozott
s pille után futkosott, aki szerette az igazságot, magában soha nem unatkozott,
aki a munkát szeretettel végzé – a gondolattal a jövőt keresé, aki szakított a jelennel
s útrakelt a sejtelemmel, aki mindenütt és mindenben szívét használta a
küzdelemben ... aki első szerelmét Plátóilag nézte, közelebbről a csalódás
kísérte, aki szerelmes volt a hazájába s szeretettel gondolt a nagyvilágra, aki
le tudott mondani mindenről – gazdagságot, hatalmat nem irigyelt senkitől ...
aki folyton küzdött önmagával s küzdelmét nem tudatta a világgal, aki álmában
is nyugtalankodott – s önmagával megelégedve nem volt, aki a szépben
gyönyörködött s a naplementében ábrándozott; akit a küzdelem közepette az
ihlettség meglepte; aki az ihlettség örömére új világ jöttét érezte, aki
láthatatlan ihlettől minden ismeretnek az ismeretét – minden tudásnak a tudását
sejtette, aki a láthatatlan hangot felfogta és megértette ... .” (Csontváry-emlékkönyv;
A lángész – Ki lehet és ki nem lehet zseni; 61-62. o.; Corvina Kiadó, Kner
Nyomda, Gyoma, 1976.) Ezek a magvas szavak, azt hiszem, nem igényelnek
alaposabb magyarázatot.
Az utóbbi háromszáz év a démoniság teljes
eluralkodásának az ideje volt az emberi élettérben. Ez az időszak két
apokaliptikus tényező és erő sikertörténetével egyenlő: a Habsburgok és a
titkos társaságokba szerveződő, hatalmi tébolytól megszállott zsidóság
előrenyomulásával. Ha e két tényező csak Magyarországgal kapcsolatos
ténykedését vesszük szemügyre, megfagy az ember ereiben a vér az anyagi és
szellemi-erkölcsi rombolás láttán, amit elkövettek ellenünk.
A technomágia csillogó vívmányai
lidércfényeinek elhatalmasodása arányában lett egyre pislákolóbb az ember belső,
lelki fénye, mely ma már a teljes kihúnyás határán van. A külső, mesterséges
fény és zaj növekedése a lélek belső, természetes világának és hangjainak
elhomályosodását, elnémulását eredményezte.
A Habsburg Mária Teréziáig semmilyen
törvény nem korlátozta vagy tiltotta e születési csonttöbbletek megtartását. E
császárnő hozta meg azt a rendeletet, hogy a több, mint öt ujjal világra jött
újszülöttek „fölösleges” ujját a szülők megkérdezése nélkül le kell metélni,
ennyire féltek a táltos nemzetmentő erejétől. És ezt a gonosz rendeletet máig
nem vonták még vissza! Ady Endre, táltosköltőnk is ennek köszönheti hatodik
ujjának elvesztését.
3.)
„Nem véletlen az, hogy a táltoselhívásnak
az általános ideje a hétéves kor, ugyanis hétesztendős koráig minden kisgyermek
eleink tudásában Isten tenyerén él. Ami nem kevesebbet jelent, mint azt, hogy
minden lényegi tudást a kisgyerek közvetlenül a Teremtőtől kap. Téridőn kívüli,
ha hagyjuk, a kisgyerek cselekvése. Révületben teszi a dolgát. A gyereknek mi a
dolga: hogy játsszon.” (Molnár V. József)
Ipolyi Arnold másfélszáz évvel ezelőtt
ugyanezt gyűjtötte fel kutatásai során: „A tátos gyermek, ki fogakkal jő a
világra, bölcs és tudákos, a nélkül, hogy taníták, tud könyvből (azaz olvasni),
sok rejtett dolgokat ismer és megjövendöl, tudja minden házban mit hol főznek,
de csak hetedik évig él meg, azután egyszerre eltűnik, sohasem tudják meg
hollétét. ... Általánosan kiemelve áll elől a nézet a fogakkal születő gyermek
érettsége s bölcseségéről, lehet tehát, hogy az ily gyermekek választattak ki a
táltosi hivatalra. Kik már hét éves korukban elvitetve az atyai házból a
táltosok körébe neveltetésül. ... Talán a sok tekintetben vallási hét szám volt
itt is a mérv, valamint általában a gyermek neveltetése kezdetére alkalmas idő,
melyben ezek kiválasztattak a családi életből.” (Ipolyi: Magy. Myth. 451. o.)
(Kép következik)
Táltos-„korona”; feltűnő a Szent Koronával azonos
szerkezete. Ez azonban nem véletlen, mert koronánk táltoskirályoknak
készült.
Ma már közhelyszámba megy, hogy
Turul-házi királyaink túlnyomó többsége a táltosi beavatáson átesett szakrális
uralkodó, táltoskirály volt, akik álomlátásokban, víziók, éber sejtelmek és
megérzések formájában előre látták a jövőt, és külső veszély esetén időben
megelőző intézkedéseket tudtak hozni az ország népének védelmében. Szentségük
is többek között táltosi mivoltukban gyökerezik. Erre a legjobb példa, amit
Szent István királyról jegyeztek fel a nagy besenyő betörés kapcsán: Egy
vadászat során álló délben egy fa tövében elszenderedett és álomlátásban volt
része. Látta, hogy keletről nagyszámú ellenséges csapatok közelednek az erdélyi
végekhez. Felébredvén azonnal intézkedéseket foganatosított, és megerősíttette
a keleti gyepürendszert, valamint csapatokat küldött arra a részre. Így hiúsult
meg a besenyők támadása. A legjellegzetesebb táltos vonásokat magán viselő
szent királyunk Szent László volt, a nagy lovagkirály. Följegyezték róla, –
mintha csak népmeséink világa elevenedne meg –, hogy táltoslova volt, akit
Szögnek hívtak. Szent István táltoslovának Holdas volt a neve.
Arról is maradtak fenn írásos
tudósítások, hogy nem egy királyunk csonttöblettel született, ezzel a Teremtő
által látható módon előre jelezve, hogy a világrajött újszülött trónvárományos
rendkívüli, természetfeletti adottságokkal bír majd. IV. Béláról, a második
honalapítóról pontosan tudjuk, hogy egyik kezén hat ujja volt.
Királyaink mindig is bensőséges
viszonyban állottak a táltosokkal. És itt most nem egy I. Endrére vagy
jellemtelen fiára, Salamon királyra, nem egy I. Habsburg Albertre, nem egy
Jagelló III. Lászlóra, a várnai csata lefejezettjére, nem egy V. Lászlóra, egy
„Dobzse” Lászlóra vagy egy II. Lajosra kell gondolnunk, hanem kizárólag a
Turul-ház azon tagjaira (Mátyás király is mint Luxemburgi Zsigmond király
vérszerinti unokája ide tartozik!), akik véresen komolyan vették
apostol-királyi, táltos-királyi szakrális szerepkörüket népük és az ország
védelmében és megszentelésében.
A magyar királyok udvarában szinte
mindegyik uralkodónk regnálása alatt ott a táltos a király tanácsadója
szerepkörében. IV. Béla (maga is táltos!), V. István és IV. Kun László mellett
ott áll a híres Csák nemzetségbeli Csák Péter, Luxemburgi Zsigmond mellett Tar
Lőrinc (vö. Tar Lőrinc pokoljárása), aki a király fősáfárja és híres vitéz is
volt, és még tovább sorolhatnánk. Mátyás királyról többen is följegyezték, hogy
különösen intenzív és bensőséges viszonyt alakított ki mind egynémely
táltossal, mind a pálos mágusrenddel. Galeotto Marzio, nagy királyunk olasz
származású udvari történetírója följegyezte, hogy a királyi tanácsban nem
egy embernek volt hat ujja, köztük még egy főpapnak is.
Ipolyi Arnold is beszámol egy fennmaradt
történetről Mátyás királlyal kapcsolatban:
„Érdekesben tüntetik fel még a táltosróli
képzetet egyes regék. Ilyen különösen élénken szól egy Kampó nevű táltosról
(gy. 290 Debrecenitől): a jégtestű (?), alacsony termetű, vastag lábszárú Kampó
táltos Temesvárott lakott, honnét Budára a királyhoz szokott volt járni ebédre.
Mátyás király mindig igen megsüvegölte őtet; miért is a királyné igen átallá a
dolgot, és sokszor kérdezte urát, valjon micsoda oknál fogva tartja oly nagy
tiszteletben e hitvány embert? A király megunta már, s végre egyszer felelet
helyett felszólítá Kampót, mutatná meg emberségét a királyné előtt. Másnap eljővén
Kampó táltos ebédre, a palota ajtó kinyitásakor felső állkapcáját az ajtó felső
részébe, alsó állkapcáját pedig a küszöbbe akasztá, s a királyi palotába tüzet
okáda. A királyné rémültében székébe hanyatlott, de csak hamar Kampó ölében
termett. ... Ekkép táltos-embernek neveztetik egyenesen azon Göncöl is, ki a
kocsit feltalálta, igen tudákos ember volt, mindennemű dolgokról tudott,
beszélt a madarakkal, fákkal, növényekkel, értette a csillagok jelentését, sok
csodákat tett, halálát nem látták; úgy vélték, hogy az égbe tűnt el. Valamint a
földön görbe rúdu kocsin járt, úgy most az égen utaz éjenként a csillagzatban.”
(Ipolyi Arnold: Magy. Myth.; 450. o.)
Innen a Nagy Medve magyar elnevezése, a
Göncöl szekere. Szántai Lajos említette egyik előadásában, hogy a középkori
pálos kolostorok mellett nincs temető. A szentéletű atyák Göncöl táltoshoz
hasonlóan az égbe ragadtattak haláluk pillanatában, nem rothadtak el. Mert
akinek a teste halála után rothadásnak indul, ott bajok voltak az élet során.
(Szántai)
Boldog Özséb, a pálos rend alapítója.
Botrány, hogy még mindig csak „boldog” és nem szent. Ez a Vatikán szándékos és
magyargyűlöletből fakadó, gonosz mulasztása.
Hogy táltosaink bizonyíthatóan jelen
vannak történelmünknek jelenlegi sosem megtapasztalt mélypontján is, arra
bizonyítékot szolgáltat egy lánglelkű néprajz- és magyarságkutatónk, Molnár V.
József által készített dokumentumfilm a Csíksomlyóval kapcsolatban már említett
oroszhegyi táltosról, Bálint Lászlóról, aki az 1990-es évek vége felé, több,
mint 90 éves korában távozott a mennyei fénybe.
Mialatt a Teremtő a tenyerére emelte, a
nagy „fényös, fényös villanás” után, amikor lelke áttörte a téridő burkát,
csupa L-alakra, az ő szavával élve: „vinklire” lett figyelmes. „Nagyon sokan
vannak, s rajoznak, mint a méhek.” – mondotta.
Molnár V. József: „A téridőn kívüli
létben csupa-csupa L-alakok vannak. ... Az ember a kőkortól kezdve folyamatosan
használ egy alapjelet, mely életcsíraként használtatik a természetes műveltségben.
... Ez az életcsíra nem más, mint az L-alak. Isten terve a világról. Ez
ősképként veleszületik minden emberrel, és a természetes környezetben élő
ember, az Élő Isten törvényét tiszteletben tartó ember alapjelként,
alapformaként használja. Az egész élő szervezetünk ilyen L-alakokból áll, épül
fel.” Bálint László 300 ilyen életcsírát kapott a téridőn kívüli szférában,
mely erőt, tudást és hatalmat kölcsönzött neki Istentől reárótt feladatának
elvégzéséhez.
„Amikor lefelé jöttek, egy lépcsőn,
csigalépcsőn haladtak lefelé.” (A lépcső, képzeljük magunk elé, csupa
L-alakokból épül fel. LP) „Amikor leérkezik, akkor a m i n ő s í t e t t
t e- r e t kapja. Elmondja, mit lát keletre, elmondja, mit lát
délre, mit lát nyugatra és mit lát északra. És amikor elindul a küldetését
teljesíteni, akkor ez a minősített tér személyekkel telik meg. Ez ősképi,
bizonyítottan ősképi. Kelet felől is, nyugat felől is ott van valaki: két
magyar szent király a jelenésnél”. (Szent István és Szent László; LP) „Előtte
(délen; LP) is ott van valaki: ez maga Szent Péter, aki annak a vidéknek az
erejét adja, ahol a jelenés történik. Ő pedig hátul áll. A minősített térben
középen ott van Boldogasszony, Babba Mária. Itt kezdődik küldetésének a második
szakasza. Első szakasza az, hogy neki, megkapván a három csapatot (300
életcsírát; LP) el kell mennie Csíksomlyóra. Nem akármikor, hanem búcsú
idején.” 1962-ben történt mindez. 1949 és 1962 között, mint már egyszer írtam,
a román néphadsereg a pünkösdi búcsú idején éleslövészetet tartott Csíksomlyón,
hogy elriassza a híveket a búcsún való részvételtől. „Bálint László azért kapta
ezt a többlet erőt, hogyha ő elmegy Csíksomlyóra, akkor attól kezdve oda román
katonát nem vezényelnek többé. Pünkösd előtti pénteken érkezik. Elmondja az ottani
szerzetesnek, hogy mi járatban van. Az azt hitte, hogy a székely atyafi
bepálinkázott. Másnap, szombaton lesi a szerzetes vele együtt, hogy jön-e a
katonaság. Nem jött. Csak egy magányos repülőgép tett néhány kört a környék
fölött, aztán az is eltűnt. És többet nem ment katonaság oda pünkösdi búcsú
idején.! ... Isten, amikor nagy baj van, mindig elhív szolgálatra embereket.
... Csíksomlyón van egy Péter-Pál kápolna. Itt a szentpéteri erők
érvényesülnek. Babba Mária is Szent Péter erejében valósítja azt a feladatot,
amit az Isten rászabott. Maga Mária a Kárpáthaza örökös Királynőasszonya. De
Babba Mária is tiszteletben kell tartsa Szent Péter erejét ott, azon a helyen.
Ez az ország tele van ilyen szent helyekkel. Tele van szentlászlói,
szentmártoni, szentgyörgyi (szentmihályi, szentandrási, szentistváni; LP)
szentpéteri szent helyekkel. E környéknek az ereje a péteri erő. Ott Szent
Péter van otthon. A régi ember ezt tudja. Attól függően, hogy miben akar
megerősödni, mi az, amiben rendeződnie kell, választja ki magának a
szenthelyet.”
Fölbecsülhetetlen értéket képvisel, hogy
mozgóképes dokumentummal rendelkezünk Molnár V. József és filmes stábja
jóvoltából egy kortárs és abszolút hiteles, élő táltos, oroszhegyi Bálint
László történetéről. Első kézből, élménybeszámolószerűen kapjuk az
információkat a táltosi beavatás részleteiről a személyes átéltség megrázó
beszámolójának formájában. Bálint László amit mond, semmit sem talált ki,
beszámolója egybecseng ősidők áthagyományozott tapasztalataival, története csak
úgy hemzseg az ősképektől, melyek hitelesítik. Amiről ő tudósít, minden a
Teremtőtől kapott hiteles élményből és tudásból fakad.
Még egy érdekesség: Amit Bálint László a
minősített térben látott, nem egyéb, mint a híres Magyar Oltár képi rendje. A
Magyar Oltáron bal oldalon Szent István király, a jobb oldalon Szent László
király, míg középen a Boldogasszony Mária foglalnak helyet. Az oltár előtt
imádkozó hívő Bálint László alakjával helyettesíthető be, vele egészül ki, lesz
teljessé a kép. A Magyar Oltár képi rendjében tehát a minősített tér van
jelen!
Nem lenne teljes a képünk a magyar
üdvtörténet egyik kulcsfigurájáról, a táltosról, ha nem tennénk említést a
táltosság harcos jellegéről. A legtöbb esetben ott áll régi királyaink mellett
egy-egy vitéz dalia, aki egyben táltosi képességekkel is rendelkezik
részlegesen. Említettük már Luxemburgi Zsigmonddal kapcsolatban Tar Lőrincet.
Nagy Lajos mellett ott áll a verhetetlen, Arany János által halhatatlanná tett
Toldi Miklós, Hunyadi Mátyást pedig a kenyérmezei hős (1479), Kinizsi Pál
támogatja.
Ipolyi Arnold, a nagytudású nagyváradi
püspök erről így értekezik: „A hősre is táltosi vonások mehettek át abban, hogy
csodás lova azonosul az istentiszteleti jós tátoslóval, hogy ő is fensőbb bűvös
erővel viszi véghez hős tetteit, kezében fegyverei, mint bűvszerek állnak,
testét sérthetetlenné tudja tenni, felsőbb tudománnyal bír, hogy érti szinte az
állatok beszédét, a növények erejét, mint Csaba és László. (Csaba, Attila
király Hadak Útján, „csillagösvényen” harcoló fia; László, azaz Szent László
táltoskirály; LP) ... Az őskor nálunk nehezen választá meg a papi hivatalt
annyira, hogy annak istentiszteleti köre mellett, szinte ne lett volna egyik
foglalatossága az általános harcias vitézi élet, sőt utóbbi nyomok arra fognak
mutatni, hogy papbírói kormányzó hivatalaiknál fogva, ezekben különösen előkelő
hadvezéri hatósággal is bírtak.” (Ipolyi Arnold: Magyar Mythologia; 451. o.)
Szántai Lajos pálosokról szóló
előadásából tudom, hogy a fehérruhás középkori magyar mágusrend tagjai közé
kizárólag testileg hibátlan, legalább 180 cm magas, a magyarság legkiválóbb nemesi
családjaiból származó fiatalembereket vett csak föl, akik nemcsak beavatva,
hanem a harci tudományokban is magas fokon ki lettek képezve. A középkori
pálosoknak semmi, de semmi köze sincs a mai, azonos néven emlegetett
zsidókeresztény rendhez! A visegrádi várat közel 250 pálos szerzetes védte meg
a török ostrom idején, éspedig sikerrel.
A fennmaradt ókori írásos hagyomány arról
számol be, hogy a mezopotámiai mágusok földig érő fehér köpenyt hordtak, akárcsak
a görög pythagoreusok, akik a káld-babiloni mágusoktól kapták bölcsességüket és
tanaikat. Nem véletlen tehát, hogy a pálosok ugyancsak fehér szerzetesi ruhát
viseltek, ellentétben az akkor legnagyobb befolyással bíró zsidókeresztény renddel,
a fekete ruhás bencésekkel. A színek ebben az esetben is beszédesek.
Arról is hírt adnak e források, hogy a
mágusok semmilyen ékszert vagy testen hordható dísztárgyat nem viseltek. Ez
szigorúan tilos volt számukra. A még a középkor évszázadaiban is elevenen élő
ősi hagyomány elemei félreérthetetlen módon a jézusi mágusi örökséghez
kapcsolják nemzetünket.
Senki félre ne értsen! Az eredendő mágus,
vagy mágusi kifejezések egyáltalán nem hordoznak pejoratív vagy gonosz
jelentést. A judeokrisztiánus egyház ragasztotta a mágus alakjára a gonosz
varázslóval összefüggő asszociációkat a zsidó hagyománynak megfelelően, mely a
káld-sumér mágusokban mind tudásban, mind életszentségben óriási fölénnyel
rendelkező konkurrenciát látott, és kígyót-békát kiabált rájuk. A mi
mágusainknak semmi köze sem volt a fekete mágiához. Nemzetünk gyógyítói
és az ősi hit titkainak féltő őrei voltak, akárcsak a régi pálosok és Isten
kiválasztottai a nemzet szolgálatára, a hiteles magyar táltosok, akik rejtőzve ma
is itt vannak közöttünk. Ez a tény is reményünk záloga.
mariaorszaga.hu
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése